fredag 3 december 2010

Vecka 3 - grönt

Vi börjar med färg-korten för grönt. Hade inte mycket inspiration när jag gjorde det här så det blev inget x-tra piff:/


Skissen för LO:n den här veckan var däremot inspirerande:) Det här kortet är ännu ett kort som har legat länge och som jag har velat scrappa. Problemet är bara att jag inte har hittat rätt papper. Men nu...tada! När jag såg Primas Fairy Flora papper tänkte jag att nu måste det väl ändå "klicka". Det gjorde det:) Hade tänkt att bara använda det fantastiskt vackra gröna arket för att få en stilla, lugn känsla men...Det var bara något som fattades och när jag la den oranga remsan på vänster sidan så bara poppade kortet upp från papperet. Så...det fick stanna där och visst, känslan i LO:n blev lite "eldigare" men jag blev väldigt nöjd med den ändå:) Det är lite glitter och Glimmer Mist på den här och där så det glimmar så fint när den ställs i rätt ljus.

Den här LO:n på min golftokiga bror gjorde jag tidigt i våras men har inte visat den på bloggen. Papperet är G 45, A proper Gentleman, som ju passade väldigt bra till temat:) Knapparna är Jenni Bowlin och jeans-blomman är en gammal Prima blomma.

Till sist ett födelsedags kort som jag gjorde till min bror i mars av resterna från golf-LO:n.

Önskar dig en fin dag vidare:)
Maria



1 kommentar: