måndag 29 november 2010

Hej svejs!

Som ett par av er redan vet, så "går" jag en kurs på nätet som heter "Colour! Or is it color? Klassen är på bigpictureclasses.com och hålls av Nic Howard. Nic är bl a med i Primas DT och jag beundrar hennes arbeten väldigt mycket. Kursen hanlar kanske inte så mycket om färglära utan mer om vad för känslor färgerna kan förmedla. Jag tycker att det är svårt att "tänka" fram en LO, vad jag vill förmedla för känsla osv. Jag går bara på känslan vad jag tycker blir fint och passar ihop i mina ögon. Kursen har öppnat mina ögon på vad jag använder för färger i mina skapelser och på vilka sätt dom hör ihop. Helt plötsligt så ser jag på färgerna på ett helt annat sätt vilket är väldigt kul och itressant.

I kursen gör vi bara LO:er och varje vecka gör vi också ett "färg-kort" på färgen vi har använt.
1:a veckan handlade om färgen RÖD:


Nic ger oss också varje vecka en skiss som vi kan använda om vi vill. Det har jag gjort med den här LO:en. Det första som kommer upp i mitt huvud(förutom att det är min absoluta favoritfärg:)) när jag hör RÖD är JUL. Så det blev en jul-LO:
Gjorde också den här LO:en som jag har tänkt att göra sedan 2008. Skönt att den äntligen blev gjord:)

Önskar er en fortsatt fin dag!
Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar