torsdag 3 december 2009

6x6 album

Ja, här kommer 6x6 albumet som jag har gjort på Bind-it-All kursen. Framsidan är canvas där jag har använt en plaststencil till trädet och sprayat med Glimmer Mist över. Det var första gången jag har gjort något sådant här och det var jättekul:D Har tänkt att använda albumet till att sätta in foton på Arne och mig när vi firar våra bröllopsdagar. Bibelordet på framsidan är från Efesierbrevet 4:11...och ni skall bli rotade och grundade i kärleken. Det önskar vi verkligen båda två:)



Här gjorde vi "gatefold" vikning. Jag tyckte så mycket om det! Snöflingarna är en Martha Stewart stans som jag har "glittrat" själv.


Här är "gatefold"sidan öppen plus en till gatefoldsida i andra färger.



Här gjorde vi något som kallades "split-pages". Mitt huvud är lite för trött för att förklara hur dom gjörs men jag kanske kan ladde ner någon mer bild i framtiden som visar hur dom fungerar.


Det skall naturligtvis på mer foton och pynt när vi har fått fira flera bröllopsdagar åren framöver:)
Papperna som jag har använt är från Prima.
Nu skall jag gå och käka lite och prata med min älskade "gubbe".

Kramar från Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar