onsdag 30 december 2009

Gott Slut...

...på det gamla året!
Laddar ner lite bilder från våran jul, som har varit ganska lugn. Arne jobbade hela julafton så jag var hemma ensam (valde det själv). Jag har alltid haft en dröm om att få vakna hemma i min säng på julafton och INTE behöva stressa iväg någonstans utan bara få vara hemma och ta det lugnt (besök är alltid välkommet). I år så hände det för första gången:)Det ultimata hade ju varit om Arne varit med mig men... Dagen gick fort! Kände mig väldigt hängig pga av förkylning i kroppen så det var väääldigt bra att få vara hemma och ta det med ro. När Arne kom hem delade vi ut våra julklappar.

Vill visa en "låda" som jag gjorde för att ha en julklapp i till Arne. När vi beställer fotoframkallning över nätet kommer korten i en liten låda. Har sparat några för jag tänkte att jag säkert kan använda dom till något. Så en sådan har jag använt och klätt in i papper från "Maja Design", ett svenskt företag som gör scrap papper. Den här papperskollektionen heter "Gammeldags Jul" och enligt mitt tycke, så är det här den finaste kollektionen hon har gjort. Helt i min smak!:D Blommor och blad från Prima, spets från Webster Pages, charmen från "Nettans Scrapbooking 4 You", texten och barnen med granen är utskuren med Cricuten, "A Childs Year" kassetten. Över allt detta har jag sprayat med Glimmer Mist "Pearl" som är min absoluta favoritglitter-spray:)så boxen glittrar och är så fin.


Så här ser lådan ut på insidan. Jultomten med kälken och renarna är utskuret från "Christmas Noel" kassetten och hjärtat från "Lyrical Letters". Har även här sprayat med Glimmer Mist "Pearl". Jag delade av lådan med att sätta en bit papper ung. på mitten. Paketet(en plånbok, lommebok)) slog jag sedan in i ett mönsterark och satte ett vitt band runt och la det i ena "facket".


Det här är en dålig bild, men vill bara visa att det jag skar ut med Cricuten satte jag fast med "foam-dots" (hjälp, vad heter det på svenska!!??) så att lådan inte kändes helt "platt".


Arne fick också en bok om "Överlevnad på naturens villkor" och en isborr, vilka han blev vääääldigt glada för. Nu ser han nog fram emot några fina fisketurer ute på isarna framöver:)

På juldagen åkte vi in till Falun och åt juldags-middag (alltid kalkon) hos mamma och Sven-Olov. Min bror Magnus med familj kom också. Det var ett tag sedan vi såg dom så det var så kul att få spendera lite tid med dom igen och få krama om dom. Jag bara älskar den här familjen! Må Herrens välsignelser, tankar och planer få ske i deras liv, både som familj och som individer. Amen.

Här var Arne ute och tog en vinterbild på sig själv och vårt hus.


Avslutar med en bild på mig när jag sitter och pysslar i min "lilla pyssel-grotta". Vad jag pysslade med då, får ni kanske se i morgon:)

Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar