fredag 29 januari 2010

Kort med Cricuten

Jag tror att frun i huset har fått "kort-dille":D Det är så gott att känna att jag har inspiration att göra lite kort igen. Det händer inte allt för ofta:) På första kortet har jag använt mig av Winter Woodland kassetten (även på det andra kortet). Har använt "kort-knappen" och maskinen skar ut ett kort med skidor i ett ovalt fönster. Skar sedan ut enbart skidorna och stavarna i ett annat papper och limmade på. Precis samma grej som med isprinsess-kortet jag gjorde för ett tag sedan. Punchade ut lite grankvistar med en Martha Stewart stans och sprayade hela kortet med glimmermist och satte på lite "bling". Det prickiga papperet är från Melissa Frances.

Här är en bild från sidan så ner ser att jag har "poppat" upp ena skidan så det blir lite dimension på kortet.


På "Christmas with the Cricut" bloggen (numera Calender Girls)så gjorde Joy ett "slider-card" i december som jag tyckte såg kul ut. Fick tid förra veckan att prova på att göra ett. Har använt Daisy Bucket papper och skurit ut huset från Winter Woodland kassetten.

När du drar i bandet på toppen av kortet så åker det ut 2 sidor till, ett upptill och ett nertill. Så här ser det ut:

Idag har vi haft en hel fantastisk solig och klar vinterdag här. Var ute och tog lite vinterbilder och det blev en kort promenad. Jätteskönt!
Vi hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar