onsdag 27 januari 2010

Nya kort

Har gjort ett kort av "scrap" bitar från ett Nook-kit. Jag har en väninna som jag älskar så mycket som hade födelsedag förra veckan. Vi bjöd hit henne och hennes man på lite födesedagsfika. Hade gjort en Rawfood-äppelkaka som födelsedagsbarnet uppskattade väldigt (vilket ju var det jag hoppades på:)) och hon fick en fin "vårplantering" och detta kort.


Här är insidan:


Att använda färglagda stämplar på kort är något helt nytt för mig! I sommras hade dom en demo på Pappersvinden hur man färglägger stämplar med vaxakvareller. Det var första gången det sa "klick" i mig att vilja göra något sådant. Det var så kul att känna så! Sedan fick jag se några "The Greeting Farm" stämplar som jag blev helt förälskade i. Såååå...har gjort 2 kort med dom här stämplarna och färglagt med vaxakvarellerna. Det var faktiskt riktigt kul!:D Har använt papper från Little Yellow Bicycle och även använt min Cricut och en Martha Stewart stans.


Har satt på distanskuddar under stämpelmotivet och dom urklippta blommorna. Det blir lite mer "liv" i kortet då:)


Inuti kortet har jag på bara limmat fast urklippta blommor från ett matchande ark.


Det här kortet blev min favorit. Jag tycker att den här stämpeln är sååå söt:)

Här i Fäggeby så är det full snöstorm idag. Det är gott att veta att vår älskade Jesus vakar över min man när han är ute och kör på vägarna idag:) Det blev lite sent igår för vi hade en vän från YWAM Restenäs på kvällsbesök. Det var sååå trevligt, gott och uppfriskande:D

Önskar dig en välsignad dag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar