söndag 31 januari 2010

Tänk att...

...idag är det sista januari! Den här månaden har gått sååå fort! Inte mig emot, för jag kommer inte ihåg att jag har längtat efter våren så mycket som jag gör nu:) Och nu är den en månad närmare! Tjoho!:D
Imorse så vaknade vi och huset var alldelens kallt igen. Suck! Arne började checka vad det kunde vara och det visade sig att det hade gått en säkring igen. Så det innebar att våran lilla värmepump i pannan hade vilat lite i natt. Nu är den igång igen så värmen klättrar sakta uppåt men vi får fortfarande gå med lite mer kläder på oss här inne.

Laddar ner några LO:er som jag har gjort den här månaden. Tänk...det har blivit hela 4 st!!!! Ha, ha! Vissa har som mål att göra 1 LO per dag! Jag skulle också behöva göra det med tanke på den enorma samlingen med mönsterark som jag har:D Då skulle det bli lite ruljans bland alla mina grejer!
Jag är faktiskt alldelens förvånad över mig själv den här månaden. Trots att jag inte alls har varit i form och haft en förkylning med feber så har jag lyckats göra:
1 minialbum
4 LO:s
7 kort
Vet inte om jag har skapat så mycket på en månad förut. Det är kul! Kom just på att jag inte har fotat mini-albumet och 2 av korten jag har gjort. Det får kanske bli en post till innan dagen är slut:)
Här kommer iallafall LO-erna. Den första var inte helt lätt att göra. Fotot på min mor och hennes senaste barnbarn Leo är bara laddat med känslor, en massa kärlek. Kändes som om jag inte ville komma in och störa och så dessutom det otroliga vackra papperet från Webster´s pages gjorde det så känsligt på något sätt. Det låter kanske helkonstigt, men så var det.


Här har jag använt papper från Kaiser Kraft. Den stora "tagen" med fågeln på blev lite stor, men gjorde jag den en storlek mindre (har skurit ut den med Cricuten)så blev den alldelens förliten:( "Blomrankan" som går längs botten och upp på högra sidan av LO:n, är urklippt från ett annat papper och påsatt med distanskuddat.


Här kommer 2 LO:s där jag har använt Prima-papper. På den första har jag även använt en overlay (allt det svarta)från Best Creation.


Vi har det soligt och kallt här idag och det är så vackert med all snö och rimfrost. Hoppas att ni får en fin dag!
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar